blankБезступінчаті коробки передач були створені ще в 1950-х роках. Вони забезпечують постійну частоту обертання двигуна, що не залежить від зміни швидкості автомобіля. Це, в свою чергу, дозволяє двигуну працювати з максимальною ефективністю як при стійкому русі, так і в разі частих і значних прискорень або уповільнень. Цей момент складається плавно, тому перемикання передач практично не відчуваються.

Принцип роботи безступінчатих воротарів

Спочатку варіатор використовувався в невеликих автомобілях, тепер він також впроваджується в більші позашляховики. Першим виробником, який запровадив це рішення на практиці, стала DAF – голландська компанія, що спеціалізується на виробництві вантажних і легкових автомобілів.

Плавність була забезпечена за рахунок використання в шарнірі гумових клинових ременів (пізніше замінених сталевими ременями для підвищення його міцності і, отже, ефективності всієї трансмісії), що дозволило використовувати велику кількість передавальних чисел без порушення крутного моменту. Однак проблема полягала в довговічності таких ремінців. Ідея працювала тільки на машинах з меншим пробігом.

Через необхідність будувати з матеріалів з більшою міцністю, витрати на виробництво шестерень збільшилися, а отже, і його ціна. Були зроблені зусилля, щоб коробка передач була максимально ефективною і довговічною, що підвищило комфорт водіння. Крім того, в вариаторе має підтримуватися достатній гідравлічний тиск, щоб трансмісія працювала плавно.

Переваги безступінчатим трансмісії CVT

Варіатор досить проста у використанні і зводить до мінімуму участь водія, тим самим збільшуючи термін служби двигуна і зберігаючи трансмісію. На практиці водієві не потрібно задіяти зчеплення, тому він може легко зосередитися на отриманні задоволення від водіння.

Перевагою цього типу коробки передач також є оптимізація додатки у відповідності з поточними умовами руху і необхідним крутним моментом. Контролер заснований на положенні педалі акселератора, швидкості і частоті обертання двигуна. Все це контролює осьовий рух конічних коліс, які змінюють центрування.

Конструкція варіатора

Цікавим фактом є те, що Леонардо да Вінчі створив перші конструкції безступінчатим трансмісії. У 1958 році голландська компанія DAF створила перший автомобіль з такою трансмісією. Він складався з кількох основних елементів:

Варіатор, тобто згадані вище конічні колеса, розміщені на певній відстані один від одного. Він навіть складається з декількох сотень осередків. Ці ланки мають різну товщину, кут нахилу і ширину. Одне колесо знаходиться на первинному валу, а інше – на вихідному валу.

Драйвер, відповідальний за читання інформації. Перемикання передач гідравлічне, а управління пов’язано з електронікою.

Кінетичне або мокре багатодискове зчеплення – для зльоту. Друга передача (планетарна) зазвичай використовується для руху заднім ходом.

Коробка передач варіатора ідеально підходить для автомобілів з переднім приводом і поперечно розташованими двигунами. В даний час ці коробки передач мають багато спільного з автоматичними, наприклад Wintermode – зимовий режим, спортивний режим, можливість програмування передавальних чисел і т. Д.

Безступінчаті коробки передач напевно знайдуть багато прихильників. Як це буває в житті, напевно знайдуться люди, яким це рішення не дуже сподобається. Виробники по-своєму проводять різні доопрацювання, але варто познайомитися з роботою такої коробки і оцінити для себе, чи буде вона для вас зручним рішенням.

Средняя оценка 0 / 5. Количество оценок: 0

Меню
Позвонить сейчас blank