Коробки передач з подвійним зчепленням PDK

  1. Головна
  2. /
  3. Авто статті
  4. /
  5. Коробки передач з подвійним зчепленням PDK

blankЩо таке коробка передач з подвійним зчепленням?

Нагадаємо коротенько, коробка передач з подвійним зчепленням являє собою комбінацію механічної коробки передач з можливістю її повної автоматизації. Переваги, вибрані з цих двох типів, а саме швидке ручне перемикання передач і комфортне утримання лівої ноги від зчеплення (ASB), привели до появи коробки передач з подвійним зчепленням.

Коротка історія PDK

Коробка передач PDK (Porsche Doppel Kupplung) була повністю створена маркою Porsche. У 1983 році він використовувався в гоночної моделі, а в 1986 році вперше був використаний в легковому автомобілі. У той час коробки цього типу були досить дорогими через складної конструкції управління, в якій було багато електроніки. В даний час ці скрині більш сучасні, але постійно ведеться пошук нових рішень і зручностей. Зараз виробництво таких боксів здійснюється в двох варіантах: з переднім або заднім приводом.

У конструкції використовуються два мокрих зчеплення. Коробка передач і двигун пов’язані двома валами зчеплення, причому один вал знаходиться всередині іншого. Потужність від двигуна надходить на одне зчеплення, в той час як інша вибирає і перемикає наступну передачу.

При перемиканні передач одне зчеплення розмикається, а інше замикається. Перше зчеплення обробляє непарні передачі, тобто 1, 3, 5, 7 і R, а друге – аналогічно парні передачі: 2, 4, 6. Цей режим значно спрощує перемикання передач, завдяки чому займає соті частки секунди. ! Та й сама їзда плавна і комфортна.

В автомобілі з PDK немає педалі зчеплення, а запуск і зупинка автомобіля працює як звичайна автоматична коробка передач, управління TCU, яка підлаштовує оптимальну роботу коробки передач під стиль водіння водія. Рульове управління може бути автоматичним, також можна вибрати варіант з джойстиками за кермом.

Як працює коробка передач з подвійним зчепленням PDK?

Як вже було сказано, за роботу відповідає маса електроніки. Завдяки йому зчеплення вмикаються і вимикаються – передачі перемикаються в залежності від тиску на педаль газу або гальма.

Крутний момент від двигуна передається через колінчастий вал на двомасових маховик, а потім на багатодискові муфти.

Тиск замикає зчеплення 1 і з’єднується з валом зчеплення 1. Карданний вал передає крутний момент на задню вісь (повнопривідні моделі на 4WD), а PDK потім вибирає передачу. Тепер момент двигуна починає діяти на друге зчеплення, так що, як згадувалося раніше, перемикання передач відбувається по черзі. Включена передача відображається на панелі приладів.

Для цих коробок передач розроблено спеціальне масло. Його не можна змішувати з іншими трансмісійними маслами!

Переваги коробки передач з PDK:

  • швидкість дії,
  • меншу витрату палива,
  • менше вихлопних газів,
  • більший комфорт їзди по місту,
  • можливість його роботи як механічна коробка передач,
  • немає обмеження потужності двигуна,

Недоліки коробки передач з PDK:

  • ви можете зіткнутися з нестачею потужності при перемиканні передач. Наприклад, коли шестерні управляються двома різними зчепленнями,
  • недосконалий режим кикдауна,
  • трохи вища ціна покупки і обслуговування,
  • велика маса і вага за рахунок використання двох зчеплень,

Інший, не менш цікавий тип коробок передач з подвійним зчепленням – автоматичні коробки передач DSG, робота яких не вимагає відключення двигуна при перемиканні передач.

Як бачите, рішення в цій галузі постійно змінюються. Коробки передач PDK з подвійним зчепленням, безумовно, є одними з найцікавіших варіантів на ринку сьогодні. Варто йти в ногу з пропозицією і насолоджуватися зростаючим комфортом водіння.

Средняя оценка 0 / 5. Количество оценок: 0

Меню
Позвонить сейчас blank