Парктронік, чи потрібен він? Як влаштований парктроник?

  1. Головна
  2. /
  3. Авто статті
  4. /
  5. Парктронік, чи потрібен він? Як влаштований парктроник?

blankЗвикнути до габаритів свого автомобіля – завдання не з легких. Часто свідченням того, що водій ще не відчув розмір своєї машини, є подряпаний або багаторазово спаяний бампер.

Щоб полегшити завдання автомобілісту, виробники автомобілів за замовчуванням додають парктроник до останніх моделей. Давайте розберемося, навіщо потрібно це пристрій, як воно працює і чи є у нього недоліки?

Навіщо потрібен парктроник?

Одна справа подряпати бампер об стовп або двері гаража. Інше – зачепити чужу машину, що стоїть на стоянці. У другому випадку вам доведеться відшкодувати збиток. Парктронік попереджає водія про небезпеку зіткнення з перешкодою.

Датчик реагує на критичне наближення до перешкоди і попереджає про небезпеку. Водій може бути повідомлений звуковим або світловим сигналом. Більшість моделей показують, яку відстань залишилося до зіткнення. Це дуже корисно, якщо щось відволікає водія під час паркування автомобіля або якщо перешкода знаходиться в мертвій зоні (сліпій зоні) водія.

Багато досвідчені водії скептично ставляться до цього пристрою, так як вважають, що «олдскул» (парковка по дзеркалах) – свідчення майстерності автомобіліста і необхідний навик, яким повинен володіти будь-який автомобіліст.

Як влаштований парктроник?

У пристрій парктроника входять наступні елементи:

Датчики, які допомагають виявляти перешкоду, навіть коли його не видно. Їх може бути 8 штук (встановлюються спереду і ззаду), але найчастіше їх два, і коштують вони всього в одній частині машини – в задньому бампері. Особливість останньої модифікації в тому, що в місці максимального наближення до будь-яких перешкод (наприклад, невисокий стовп, що падає між задніми ліхтарями) формується сліпа зона для радарів. Моделі з чотирма або шістьма датчиками виявилися більш практичними, але в той же час більш дорогими. В такому влаштуванні менше сліпих зон, що надійніше попереджає про небезпеку.

Сигнал, що попереджає про можливе зіткнення. Залежно від моделі пристрою це може бути світлова індикація, ЖК-екран, що показує безпечну відстань (в більш дорогих варіантах виводить зображення з камери заднього виду). У більшості випадків попередження супроводжується переривчастим звуковим сигналом, частота якого залежить від відстані до стороннього предмета. У деяких моделях парктроников індикація проектується на лобове скло, завдяки чому водій не відволікається на моніторинг датчика.
Блок управління живленням від бортової електромережі. Він обробляє імпульси, що надходять від датчиків, і формує відповідне повідомлення.

Принцип роботи парктроника:

Пристрій працює за принципом радара. Датчик випромінює ультразвуковий сигнал, який відбивається від поверхні стороннього предмета, що знаходиться на шляху руху. Коли машина потрапляє в небезпечну зону, сигнал більш чутливий до датчиків. У них формуються електричні імпульси, що надходять на електронний блок.

Згідно прошивці, головний пристрій визначає, яке оповіщення видати на індикаторі, щоб попередити водія. Найголовніше для якості парктроника – щоб предмети відображали ультразвукові хвилі. Більшість моделей працюють, коли на відстані півтора метрів на шляху автомобіля знаходиться сторонній предмет. Дорожчі модифікації вловлюють УЗД на відстані 2,5 метра.

Сигнал починає приходити, але він мінімальний. У міру наближення до перешкоди звукова і світлова індикація (шкала з зеленими, жовтими та червоними лампочками) посилюється. Залежно від моделі пристрою мінімальна відстань до зіткнення може варіюватися від 50 до 10 сантиметрів.

У сучасних автомобілях використовуються 4 типи індикаторів небезпеки:

Світлодіодний сигнал. Коли автомобіль наближається до перешкоди, лампочка загоряється одним з трьох кольорів світлофора, повідомляючи про відстань до зіткнення відповідною індикацією.

Смужка з декількох сигнальних лампочок. Вони так само діляться на три категорії, як і світлофори. Їх кількість залежить від моделі пристрою. Чим більше цих елементів, тим легше водієві визначити, наскільки він може підійти до перешкоди. Багато моделей оснащені двома рядами світлодіодів. Кожен з яких призначений для певного боку машини. Це може бути передня / задня або ліва / права сторони. Такі моделі не тільки попереджають про небезпеку. Але і дозволяють водієві визначити, яка частина кузова виявилася в зоні зіткнення.

Екран із зображенням. Таких модифікацій на сьогоднішній день теж безліч. На дисплеї може відображатися відстань до зіткнення в цифрах або інша індикація. Найбільшою популярністю у автоаматорів користується модифікація з камерою заднього виду. Коли водій вмикає швидкість, включається пристрій відеоспостереження (кут огляду залежить від моделі пристрою). На дисплеї відображаються ділянки відповідного кольору, виконані у вигляді дорожньої розмітки, що показує реальні габарити автомобіля.
Голограма на лобовому склі. По суті, ця модифікація ідентична попередньої, тільки для зручності водія вся інформація відображається у вигляді проекції на склі перед колесом. Такі моделі входять в комплектацію автомобілів класу люкс і преміум або можуть бути додані в якості опції.

Крім візуальних попереджень, багато пристроїв мають звуковий сигнал. Це невеликий динамік, який видає переривчасті звуки (так званий звуковий сигнал). Чим ближче машина до небезпеки, тим частіше повторюється звукова «пунктирна лінія». На мінімальній відстані, якщо далі не можна йти, звук безперервний.

Які способи кріплення датчиків на бампері?

Найперші парктроніки виглядали як антени на передньому і задньому бамперах. Таким способом обладнано кілька японських автомобілів. Поки що на вторинному ринку можна знайти аналогічні екземпляри. Оскільки подібний дизайн псує естетику авто, виробники застосовують аналогічні способи установки:

Установка поверх бампера. Такі датчики мають фіксує липкий шар (двосторонній скотч), що полегшує установку на автомобіль, в заводській комплектації якого не передбачено місце для паркування пристрій. Автолюбителю досить очистити контактну поверхню бампера, і подумати над тим, як провести дроти, щоб вони не порвалися в процесі експлуатації авто. Якщо погано чистити поверхню бампера в місці установки датчика, елемент швидко відвалиться під час руху, або при пранні.

Врізна конструкція. Такі датчики виконані у вигляді планшета, який в поті встановлений на бампері. Цей спосіб самий базовий в штатних парктроника. Завдяки більш надійної фіксації датчиків більшість автомобілістів зупиняються на цій модифікації.

Средняя оценка 0 / 5. Количество оценок: 0

Меню
Позвонить сейчас blank